Jak pielęgnować stopy?

pielęgnacja stóp

Twoje stopy są prawdopodobnie ostatnią częścią ciała, o której myślisz – dopóki nie zaczną boleć. Są jednak zbyt ważne, aby je przeoczyć: z około 26 kośćmi i złożoną strukturą mięśni, ścięgien i więzadeł, Twoje stopy absorbują ciężar całej masy ciała przy każdym kroku, utrzymując Cię w równowadze i wyprostowanej pozycji.

Dlaczego stopy są ważne?

Istnieje wiele problemów, które mogą dotykać stóp. Nieprzyjemny zapach, popękana skóra, odciski, wrastające paznokcie, infekcje grzybicze, a nawet uszkodzone kości mogą powodować dyskomfort i ograniczoną mobilność. Chociaż niektóre z tych problemów są wrodzone, wielu z nich można uniknąć przy odrobinie wysiłku.

Wszystkie te problemy pogarszają się wraz z wiekiem, więc jeśli pielęgnacja stóp nie wydaje się teraz ważna, to na pewno kiedyś będzie. Najlepszym sposobem na utrzymanie zdrowych stóp jest codzienna pielęgnacja, która pomoże utrzymać prawidłowe funkcjonowanie skóry, kości i mięśni stóp. Oto kilka porad dotyczących pielęgnacji stóp.

Myj stopy każdego dnia

Nawet najbardziej sumienna i czysta osoba od czasu do czasu pomija mycie nóg pod prysznicem. To może być błąd. Stopy większość dnia spędzają uwięzione w butach. Cała wilgoć i pot stanowią żyzny grunt dla rozwoju bakterii i grzybów, a przestrzenie między palcami są jeszcze bardziej podatne na ich rozwój.

Kiedy nie myjesz stóp, pozwalasz im się gromadzić. Prowadzi to do nieprzyjemnego zapachu stóp, a ostatecznie do infekcji grzybiczych i innych problemów skórnych. Nie potrzebujesz specjalnego płynu do mycia stóp, aby je umyć. Po prostu upewnij się, że dokładnie je namydlasz, szczególnie między palcami. Po prysznicu równie ważne jest, aby osuszyć stopy (ponownie między palcami), aby zapobiec wilgoci.

Nawilżaj

Nawilżanie stóp wydaje się być sprzeczne ze wszystkim, co zostało powiedziane o utrzymaniu stóp z dala od wilgoci. Dlaczego miałbyś je nawilżać? Codzienne chodzenie stanie, czy bieganie może spowodować pojawienie się obszarów suchej, popękanej lub łuszczącej się skóry. W trakcie ciepłego, słonecznego lata, podczas częstego noszenia sandałów, problem ten może być znacznie poważniejszy.

Lekarstwo jest proste. Codziennie wcieraj w skórę stóp balsam zawierający masło kakaowe. Możesz to zrobić rano, pamiętając, że zaleca się pominięcie obszaru między palcami. Jeśli jednak masz poważne problemy z łuszczeniem się lub suchą skórą na stopach, możesz wypróbować wieczorną rutynę nawilżającą.

Po prostu posmaruj stopy masłem kakaowym, a następnie załóż wygodne bawełniane skarpetki. Skarpetki utrzymają masło kakaowe przy skórze i zapobiegną przedostawaniu się go na pościel. Rano skóra stóp będzie znacznie bardziej miękka.

Noś skarpetki

Większość osób zdaje sobie sprawę, że to, jakie nosi buty, jest niezwykle ważne dla zdrowia stóp. Skarpetki natomiast nie są już tak oczywiste, pomimo iż stanowią integralną część codziennej pielęgnacji stóp. Nie tylko chronią stopy, ale także wchłaniają i odprowadzają wilgoć. Większość ciężaru podczas chodzenia lub biegania jest amortyzowana przez warstwę tłuszczu na piętach.

Jeśli spędzasz dużo czasu na nogach, Twoje pięty mogą wymagać dodatkowej pomocy. Możesz używać wkładek do butów, ale miękka para skarpet może również zwiększyć amortyzację. Wraz z wiekiem ta warstwa tłuszczu staje się cieńsza, więc miękkie skarpetki stają się jeszcze ważniejsze. Ponadto skarpetki stanowią barierę między stopami a butami, zmniejszając pęcherze i odciski.

Więcej informacji na ziaja.com